اورژانس روانشناسی

پاسخگویی به سوالات شما، در راستای حفظ و ارتقاء سلامت روان با شماره های شبکه هوشمند ذکر شده و از طریق خطوط تلفن ثابت فراهم می باشد ................................................................« اورژانس روانشناسی در خدمت ارتقای سطح بهداشت روان » ...............................................................

اورژانس روانشناسی

اورژانس روانشناسی

دارای مجوز از نظام مشاوره و روانشناسی جمهوری اسلامی ایران
------------------------
پرسش و پاسخ مسائل کودک و نوجوان، اضطراب، افسردگی، خانواده، ازدواج، جنسی، اعتیاد، فقدان و جدایی. مشاوره تحصیلی
...............................
شماره تماس از استان تهران : 9092301569
...............................
«پاسخگویی به سوالات شما در هر روز و حتی ایام تعطیل»
...............................

هفت کلید برای داشتن یک رابطه سالم و شاد

هیچ چیز کوچکی را در زندگی زناشویی و رابطه با همسرتان دست کم نگیرید.با وجود مشکلات شاد باشید و اجازه دهید تا کلمات معجزه کنند و زندگیتان را تبدیل به بهشتی سازند که هیچ طوفانی نتواند آن را متزلزل نماید.

برای مطالعه متن کامل به ادامه مطلب مراجعه فرمایید... 

 1.احترام متقابل:  اگر بین شما و همسرتان احترام متقابل وجود نداشته باشد، راه سختی پیش رو دارید. احترام متقابل به این معنا نیست که هرچیزی همسرتان می گوید با آن موافقت کنید و انجام دهید. به این معناست که یکدیگر را تحسین کنید و عشق ورزیدن را همواره در زندگی خود داشته باشید. همچنین حمایت از یکدیگر را فراموش نکنید. یکی از پیشگامان زوج درمانی(جان گاتمن) در عرض چند دقیقه مصاحبه با زوجین می تواند آینده رابطه آنها را پیش بینی کند. چطور این کار را انجام می دهد؟ اگر در تعاملات آنها هیچ نشانه ای از تحقیر و توهین وجود نداشته باشد معمولا عاقبت خوبی خواهند داشت. سوءاستفاده چه از نوع فیزیکی چه کلامی و چه هیجانی، احترام متقابل را زیر سوال می برد. شما برای داشتن یک رابطه سالم باید احترام متقابل داشته باشید.


 2.بحث و گفتگو کردن، نه دعوا: من هرگز زوج سالمی را ندیدم که باهم بحث نکنند. آنها هرگز دعوا نمیکنند اما گفتگو میکنند. اگر یک زوج پیش شما بیاید و به شما بگوید که هرگز بحث نکرده اند معلوم می شود یک جای کار می لنگد. شما می توانید بحث کنید بدون اینکه نیازی به دعوا کردن باشد. شما و همسرتان بدون اینکه صدای خود را بالا ببرید نظر خود را بیان می کنید. ممکن است گاهی باهم موافق یا مخالف باشید و این کاملا عادی است.
 3.تفاهم داشتن در مسائل جنسی شما و همسرتان باید هردو از نحوه رابطه جنسیتان رضایت داشته باشید و یک مشارکت دو طرفه وجود داشته باشد. رابطه جنسی چیزی نیست که از آن به عنوان تنبیه استفاده کنید. اگر شما و شریکتان در رابطه جنسی خود احساس راحتی نمی کنید، می توانید در مورد آن آشکارا و بدون انتقاد صحبت کنید. برای روابط جنسی خود وقت بگذارید. مهم نیست که چقدر خسته و سرتان شلوغ است، همیشه باید برای رابطه جنسی وقت کافی بگذارید.


 4.تفاهم در سبک فرزندپروری: اساسا سه نوع سبک فرزندپروری وجود دارد: الف:مستبد: قوانین، قوانین و قوانین. بدون استثناء ب:مقتدرانه: قوانین وجود دارند و بچه ها می توانند نظر خود را اعلام کنند. اما نظر نهایی با والدین است. ج:آسان گیر: در این سبک، کمترین قوانین وجود دارد. اگر شما و همسرتان بر روی یک سبک توافق ندارید باید باهم صحبت کنید. هر کدام از شما ممکن است با سبک های فرزندپروری مختلف بزرگ شده باشید و تمایل داشته باشید با همان سبک، فرزندان خود را بزرگ کند. اگر هنوز بچه دار نشده اید اما به فکر بچه دار شدن هستید، باید با شریک زندگی خودتان در این مورد صحبت کنید.


 5.برابری در مسائل مالی: حتی اگر یکی از شما درآمد بیشتری نسبت به دیگری دارد، هردو حق مساوی در مورد این پول دارید. هیچ حساب پنهانی وجود ندارد و قبل از هر خرید بزرگی باید باهم تصمیم بگیرید. فکر میکنید اگر یک حساب مشترک به جای حساب های جداگانه داشته باشید، اوضاع سخت و پیچیده می شود؟به صمیمیت رابطه تان آسیب میزند؟ نه، حتی به صمیمی تر شدنتان کمک میکند. باعث میشود بر سر مسائل مالی دعواهای طولانی نداشته باشید.


 6.اهداف و ارزش های مشترک: زوج هایی که علائق متفاوتی دارند یا حتی از نظر مذهبی و فرهنگی هم متفاوت هستند، میتوانند رابطه ی سالمی داشته باشند. موضوع مهم این است که ارزش ها و اهداف مشترکی داشته باشید. به عبارت دیگر چیزی که رابطه سالمی می سازد داشتن عقاید مشترک است. شما ممکن است هردو معتقد باشید خدمت به جامعه خیلی مهم است یا هردو از این که یکی از اعضای خانواده تان بخواهد با شما زندگی کند خوشحال شوید. اهداف مشترک می تواند شامل بزرگ کردن بچه هایی سالم و شاد یا صرفه جویی باشد. شما می توانید روی اهداف یک ساله، پنج ساله و حتی ده تا 20 ساله کار کنید.کار کردن روی یک هدف مشترک، رابطه شما را محکم تر می کند.


 7.تفریح جوآن وودوارد می گوید: مسائل جنسی ممکن است بعد از یک مدت جذابیت خود را از دست بدهد اما ازدواج کردن با مردی که هرروز شما را می خنداند لذت بخش ترین چیز است. زندگی بدون شوخ طبعی بیش از حد جدی می شود.

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.