اورژانس روانشناسی

پاسخگویی به سوالات شما، در راستای حفظ و ارتقاء سلامت روان با شماره های شبکه هوشمند ذکر شده و از طریق خطوط تلفن ثابت فراهم می باشد ................................................................« اورژانس روانشناسی در خدمت ارتقای سطح بهداشت روان » ...............................................................

اورژانس روانشناسی

اورژانس روانشناسی

دارای مجوز از نظام مشاوره و روانشناسی جمهوری اسلامی ایران
------------------------
پرسش و پاسخ مسائل کودک و نوجوان، اضطراب، افسردگی، خانواده، ازدواج، جنسی، اعتیاد، فقدان و جدایی. مشاوره تحصیلی
...............................
شماره تماس از استان تهران : 9092301569
...............................
«پاسخگویی به سوالات شما در هر روز و حتی ایام تعطیل»
...............................

استفاده فرزندمان را از اینترنت مدیریت کنیم

آیا شما یکی از والدین کودکی هستید که از اینترنت استفاده می کند و یا به زودی استفاده خواهد کرد؟ اگر این طور است باید بدانید که اینترنت یکی از بهترین راه های به روز ماندن درباره اخبار انجام پژوهش های مدرسه و ارتباط برقرار کردن با دوستان است اما می تواند بسیار خظرناک نیز باشد. به عنوان والدبن مسئولیت شما این است که اطمینان حاصل کنید که فرزندتان در امنیت قرار دارد پس لازم است که در ابتدا خودتان به این دنیای مجازی آشنا باشید.

یک کودک هرگز نباید بیشتر از والدینش درباره اینترنت اطلاعات داشته باشد. حداقل این است که والد و کودک دانش یکسانی نسبت به اینترنت داشته باشند.

آیا کودک شما از وبسایت های شبکه های اجتماعی و برنامه هایی مثل تلگرام استفاده می کند؟ اگر چنین است آیا شما و کودکتان آگاه هستید که به چه راحتی هر فردی می تواند شخصیت و موقعیت دروغینی را تعریف کرده و از خود به نمایش بگذارد؟

4 نشانه ایی که نوجوان شما ممکن است در مشکل باشد 

برای مشاهده ی متن کامل به ادامه مطلب مراجعه فرمایید..

  1. 1.      هر روز در یک زمان مشخص آنلاین می شود. آنچه که والدین ممکن است متوجه آن نشوند این است که کودکان آنها به راحتی ممکن است به راحتی طعمه مقاصد شوم واقع شوند. مسلما این اتفاق تنها شب ها پیش نمی آید و بعضی از افراد با آی دی های جعلی این طور وانمود می کنند که هم سن و سال کودک شما هستند و به این شکل برنامه ریزی می کنند تا اطمینان طعمه های خود را جلب نمایند.
  2. 2.      آنها هنگام استفاده از کامپیوتر مرموز عمل می کنند. فرزند شما  زمان استفاده از کامپیوتر چه رفتاری دارد؟ آیا فرزند شما سعی در پنهان کردن آنچه آنلاین انجام می دهد را از شما دارد؟ اگر آنها یک بازی بر روی صفحه نمایش دائم قرار می دهند ، ممکن است سعی به جلوگیری از شما برای دیدن آنچه انجام می دهند داشته باشند. این نشانه خوبی است که بفهمید کودک شما ممکن است کاری انجام  دهدکه مجاز نیست .
  3. 3.      آنها هنگام نشستن پشت کامپیوتر بسیار خوشحال هستند. شاید شما خیال کنید که فرزندتان از انجام پروژه مدرسه با کامپیوتر و اینترنت خوشحال است اما داستان این باشد که او به واسطه ارتباط ها و یافته های دیگری در این فضای مجازی احساس رضایت و خرسندی می کند.
  4. 4.      آنها برعکس ممکن است خیلی افسرده  شوند مخصوصا وقتی که دیگر پای سیستم ننشسته اند آنچه والدین از آن ممکن است بی اطلاع باشند آن است که کودکشان مورد سواستفاده قرار گرفته است.

به هر جهت به نظر میرسد مفید ترین راهکار افزایش اطلاعات والدین و کودکان در زمینه این سیستم ها و همچنین یادگیری راهکارهای حفاظت اطلاعات و دسترسی های تعریف شده می باشد. در این بین راهکارهای ذیل نیز می توانند کمک کننده باشند:

_ قانون مهم دنیای مجازی را به او یاد بدهید
«کاری که در دنیای واقعی نباید انجامدهی،دردنیایمجازیهمممنوعاست.»

 نمی‌شوداستفادهازاینترنت را ممنوع کرد اما می‌توان برای آن قوانینی گذاشت مثلا کلمه‌ی اینترنت نامحدود نباید درخانه‌یشمامجازباشد. ساعاتکه فرزندتان اجازه دارد از اینترنت استفادهکند را مشخص کنید.این تعداد ساعات هر چهنوجوانکم سن‌تر باشد‌، باید کم‌تر تنظیم گردد. 

 _ اگر بتوانید کامپیوتر‌ی خانه را جایی بگذارید که در کنترل نگاه شما هم باشد‌، حتماً این‌کار را انجام دهیدامااگرچنینچیزیممکننیستواگرفرزندتانکامپیوترشخصیدارد(پیشنهادماایناستکهچنینوسیله‌ایراتاابتدای سنینجوانیوورودبهدانشگاهخریدارینکنید)نگذاریددریکاطاقبادربستهباآنکارکند.حتیاگردراطاقشخصی‌اشاین‌کارراانجاممی‌دهد،شمارفت‌و‌آمدداشتهباشید. 

 _ بد نیست هرازگاهی به کامپیوتر سر بزنید و ببینید چه جستجوهایی انجام شده‌
 آخرین نکته و مهم‌ترین این است که اگر شما جای خالی بدهید‌، خیلی زود هرچیز و هرکسی ممکن است جای‌تان را پر کند.اشتغال زیاد و وقت نگذاشتن برای فرزندان‌، او را به سمت دنیای مجازی سوق می‌دهد که می‌تواند دوستان و نزدیکانهمیشه در دسترسی داشته باشد که همیشه کنار او هستند. اگر خانواده‌ی گرم و صمیمی داشته باشید‌، برای اوقات فرزندان‌تان برنامه‌ریزی کنید‌. 

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.